Tesla Model S Plaid to najszybsza seryjna wersja tego modelu. Napęd stanowią 3 silniki elektryczne generujące łącznie 1020 KM mocy. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 2,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 322 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu według normy WLTP wynosi do 600 km. Auto ma napęd na wszystkie koła i waży 2162 kg.
Tesla Model S Plaid to prawdziwa bestia na elektrycznym tronie motoryzacji, która całkowicie przedefiniowała pojęcie supersedana. Połączenie trzech silników elektrycznych generuje oszałamiającą moc 1020 KM, co pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w zaledwie 2,1 sekundy. To wynik, który jeszcze dekadę temu wydawał się nieosiągalny dla seryjnie produkowanych pojazdów. Elektryczny układ napędowy został zaprojektowany z myślą o maksymalnej wydajności – wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu chłodzenia i zarządzania energią (w tym rewolucyjny system termodynamiczny). Bezkompromisowa aerodynamika pozwala na osiągnięcie współczynnika oporu powietrza Cx na poziomie zaledwie 0,208. Inżynierowie zastosowali szereg innowacyjnych rozwiązań, np. aktywny spojler tylny czy zoptymalizowane prowadnice powietrza.
Technologiczny przełom w życiu elektromobilności
Rozwój tego modelu przyniósł ze sobą całkowicie nowe podejście do projektowania układów napędowych. Zastosowanie wysokowydajnych magnesów neodymowych w silnikach elektrycznych pozwoliło na spore zwiększenie momentu obrotowego przy zmniejszeniu masy całego zespołu napędowego. Bateria o pojemności 100 kWh wykorzystuje najnowszej generacji ogniwa litowo-jonowe, dają namce imponujący zasięg, a także możliwość ultraszybkiego ładowania mocą do 250 kW.
- System torque vectoring z indywidualną kontrolą każdego koła
- Zaawansowany układ hamulcowy z ceramicznymi tarczami
- Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne
- 17-calowy ekran dotykowy z procesorem klasy gamingowej
- System autonomicznej jazdy trzeciego poziomu
- Możliwość aktualizacji over-the-air
- Zintegrowany system bezpieczeństwa z 12 czujnikami
Rewolucja w dziedzinie osiągów i luksusu
Tutaj co wyróżnia Model S Plaid na tle konkurencji: Kabina pasażerska została wyposażona w system filtracji powietrza klasy medycznej, a zastosowanie potrójnego przeszklenia odpowiednio eliminuje hałas z zewnątrz. Jak daleko można się posunąć w dążeniu do perfekcji? Model S Plaid udowadnia, że granice wciąż można przesuwać. Przy zastosowaniu zaawansowanych materiałów kompozytowych udało się mocno zredukować masę pojazdu przy zwiększeniu sztywności nadwozia. System audio składający się z 22 głośników oferuje przestrzenny dźwięk studyjnej jakości – to prawdziwa gratka dla audiofilów. Właściciele tego modelu mogą cieszyć się niesamowitymi osiągami, a także luksusowym wykończeniem i najnowocześniejszymi rozwiązaniami z zakresu infotainment.
Tesla Model S Plaid – gdy prędkość łamie zasady fizyki 🚀
Tesla Model S Plaid to potwór osiągów, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,1 sekundy. Ten elektryczny sedan dysponuje zawrotną mocą 1020 KM generowaną przez trzy silniki elektryczne. Maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do 322 km/h, co stawia go w gronie najszybszych seryjnie produkowanych samochodów na życiu.
System napędu na wszystkie koła oraz specjalnie dostrojone zawieszenie umożliwiają błyskawiczne pokonywanie ćwierć mili w czasie 9,23 sekundy, osiągając przy tym prędkość końcową 250 km/h. Imponujący moment obrotowy dostępny jest natychmiastowo, co sprawia, że wyprzedzanie staje się dziecinnie proste.
Bateria o pojemności 100 kWh daje nam zasięg do 600 kilometrów na jednym ładowaniu, co jest wynikiem godnym uwagi, biorąc pod uwagę osiągi tego pojazdu. Samochód może być ładowany z mocą do 250 kW, co pozwala uzupełnić energię od 10 do 80% w około 30 minut. Model S Plaid został wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.
Plaid na torze – bestia, która pożera asfalt!
Tesla Model S Plaid osiąga niewyobrażalne przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,1 sekundy, co czyni go jednym z najszybszych samochodów produkcyjnych na życiu. Trzy silniki elektryczne generują łączną moc 1020 KM, dają namc niezrównane osiągi na torze wyścigowym.
- Moment obrotowy: 1424 Nm
- Prędkość maksymalna: 322 km/h
- Zasięg: do 637 km
- Czas przejazdu Nürburgringu: 7:35.579
System zarządzania mocą wykorzystuje zaawansowane algorytmy, które optymalizują rozdział momentu obrotowego między poszczególne koła, daje to fenomenalne właściwości jezdne i precyzję prowadzenia.
Aerodynamiczny sekret mocy Plaida
Specjalnie zaprojektowany dyfuzor i aktywny spojler tylny generują dodatkowy docisk przy wysokich prędkościach, co ma podstawowe znaczenie dla stabilności pojazdu podczas dynamicznej jazdy torowej. Inżynierowie Tesli zastosowali także innowacyjny system chłodzenia, który pozwala na dłuższą eksploatację pełnej mocy silników bez ryzyka przegrzania.
Elektryczne potwory – Rimac kontra Tesla w życiu zaawansowanych akumulatorów
Tesla Model S Plaid i Rimac Nevera reprezentują szczyt technologii bateryjnej w życiu supersamochodów. Tesla wykorzystuje zmodyfikowany pakiet ogniw typu 18650, osiągając pojemność około 100 kWh, daje to imponujący zasięg do 637 kilometrów. System zarządzania baterią Tesli został zaprojektowany tak, aby zoptymalizować wydajność w codziennym używaniu, jednocześnie dają namc możliwość szybkiego ładowania z mocą do 250 kW.
Z kolei Rimac Nevera wyposażona jest w autorski pakiet akumulatorów o pojemności 120 kWh, wykorzystujący ogniwa litowo-manganowo-niklowe (NMC). System chłodzenia baterii w Rimac jest znacznie bardziej zaawansowany niż w Tesli, wykorzystując specjalnie zaprojektowane kanały chłodzące i ciecz chłodzącą o unikalnym składzie.
Podczas gdy Tesla oferuje możliwość ładowania na rozbudowanej sieci Superchargerów, Rimac może przyjmować moc ładowania do 500 kW, co teoretycznie pozwala naładować baterię od 0 do 80% w czasie krótszym niż 20 minut. Temperatura ogniw jest stale monitorowana przez 6240 czujników, co sprawia, że system zarządzania energią w Rimac jest jednym z najbardziej zaawansowanych w branży motoryzacyjnej.