Topowy model AMG napędzany jest 4-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 730 KM i momencie obrotowym 800 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 325 km/h. Moc przenoszona jest na tylną oś poprzez 7-biegową skrzynię AMG SPEEDSHIFT DCT. Auto wyposażono w adaptacyjne zawieszenie AMG RIDE CONTROL, ceramiczne hamulce i aktywną aerodynamikę z regulowanym przednim splitterem oraz tylnym spojlerem. Wnętrze utrzymano w sportowym szyku z kubełkowymi fotelami oraz licznymi elementami z włókna węglowego. Model jest limitowany, a jego cena startuje od około 335 000 euro.

Mercedes-AMG GT Black Series to prawdziwa bestia wśród supersamochodów, która zadebiutowała jako najmocniejszy model w historii AMG. Ten ekstrawagancki pojazd napędzany jest przez podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4.0 litra, generujący niewiarygodne 730 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa została gruntownie zmodyfikowana w porównaniu do standardowych silników AMG – zastosowano między innymi płaski wał korbowy oraz większe turbosprężarki. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 325 km/h. Aerodynamika pojazdu została dopracowana w najdrobniejszych szczegółach, czego efektem jest potężny docisk (ponad 400 kg przy 250 km/h). Masywny splitter przedni, regulowane klapy w masce oraz wielopoziomowe tylne skrzydło – wszystko to sprawia, że Black Series przykuwa spojrzenia na drodze.

Technologia i osiągi na najwyższym poziomie

Inżynierowie AMG zastosowali szereg zaawansowanych rozwiązań technicznych, by uczynić GT Black Series prawdziwym królem torów wyścigowych. Adaptacyjne zawieszenie AMG RIDE CONTROL z regulowaną charakterystyką pozwala dostosować setup pojazdu do warunków jazdy. Ceramiczne hamulce (o średnicy 402 mm z przodu i 360 mm z tyłu) dają nam fenomenalną skuteczność hamowania. W konstrukcji nadwozia szeroko wykorzystano włókno węglowe i inne lekkie materiały (maska, dach, tylna klapa). Wnętrze także zostało podporządkowane sportowemu charakterowi – kubełkowe fotele, alcantara i włókno węglowe dominują w kokpicie.

  • Moc maksymalna: 730 KM przy 6700-6900 obr/min
  • Moment obrotowy: 800 Nm przy 2000-6000 obr/min
  • Masa własna: 1615 kg

Możliwości torowe i systemy wspomagające

superszybki mercedes z potężnym silnikiem v8 biturbo

Samochód wyposażono w zaawansowany układ 9-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT 9G, która daje nam błyskawiczną zmianę przełożeń. System kontroli trakcji AMG DYNAMICS ma aż dziewięć stopni regulacji (w tym dedykowany tryb torowy). Zastosowanie aktywnych elementów aerodynamicznych pozwala na automatyczną optymalizację docisku zależnie prędkości i warunków jazdy. Czy jest to najszybszy samochód produkcyjny na Nurburgringu? Z czasem 6:43,616, bez wątpienia należy do ścisłej czołówki. „To nie jest zwykły samochód – to wyścigowa maszyna z homologacją drogową” – tak określają go specjaliści z branży motoryzacyjnej. Mercedes-AMG GT Black Series reprezentuje absolutny szczyt możliwości inżynierów z Affalterbach (siedziba AMG).

potężna bestia z silnikiem v8 biturbo

Mercedes-AMG GT Black Series – Bestia z piekła rodem, która pożera tory wyścigowe

Mercedes-AMG GT Black Series to najmocniejszy samochód drogowy w historii niemieckiej marki. Pod maską tej bestii pracuje podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4.0 litra, generujący oszałamiającą moc 730 KM i moment obrotowy wynoszący 800 Nm. Jednostka napędowa została gruntownie zmodyfikowana w porównaniu do standardowych wersji AMG GT, otrzymując między innymi płaski wał korbowy, który jest rozwiązaniem typowym dla samochodów wyścigowych. Sprint do pierwszej setki zajmuje zaledwie 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

Aerodynamika samochodu została dopracowana w każdym szczególe. Ogromny splitter przedni, regulowane klapy w masce, szerokie nadkola i masywne tylne skrzydło z aktywną klapą generują gigantyczny docisk, sięgający ponad 400 kg przy wysokich prędkościach. Karoseria została wykonana w dużej mierze z włókna węglowego, co pozwoliło zredukować masę pojazdu do 1615 kg.

Wnętrze jest kombinacją sportowego minimalizmu i najwyższej jakości materiałów. Kubełkowe fotele obszyte alcantarą, rozbudowana kierownica z przyciskami trybów jazdy i czerwonym znacznikiem na godzinie dwunastej oraz cyfrowe zegary tworzą atmosferę prawdziwego samochodu wyścigowego. Model ten ustanowił rekord okrążenia na torze Nürburgring Nordschleife, pokonując pętlę w czasie 6 minut i 43,616 sekundy, co czyni go jednym z najszybszych samochodów produkcyjnych na życiu.

M178 LS2: Potężne serce Black Series – przekraczając granice mocy i precyzji

Jednostka napędowa M178 LS2 to wyjątkowa konstrukcja stosowana w topowych modelach Mercedes-AMG Black Series. Ten ręcznie składany silnik V8 o pojemności 4.0 litra z podwójnym turbodoładowaniem generuje imponującą moc 730 KM przy 6700-6900 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 800 Nm dostępny w szerokim zakresie 2000-6000 obr/min. Konstrukcja wykorzystuje technologię „hot inside V”, gdzie turbosprężarki umieszczone są między głowicami silnika. Jednostka wyróżnia się płaskim wałem korbowym typu flat-plane crank, daje to błyskawiczną reakcję na gaz i wysoką kulturę pracy.

  • Pojemność skokowa: 3982 cm³
  • Stopień sprężania: 9.6:1
  • Maksymalne obroty: 7200 rpm
  • Układ cylindrów: V8 (90°)
  • Masa silnika: 209 kg
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 12.8 l/100km
  • Emisja CO2: 292 g/km

Technologia wykorzystana w M178 LS2 obejmuje także zaawansowany system smarowania z suchą miską olejową, specjalnie zaprojektowane kanały dolotowe oraz zoptymalizowane turbosprężarki o większej średnicy w porównaniu do standardowych jednostek AMG.

Wpływ aerodynamiki na chłodzenie M178 LS2

System chłodzenia silnika został specjalnie zoptymalizowany pod kątem ekstremalnych warunków użytkowania na torze wyścigowym. Inżynierowie AMG zastosowali dodatkowe chłodnice oleju oraz innowacyjny system zarządzania przepływem powietrza. Konstrukcja przedniego splittera oraz tylnego spojlera aktywnie wspomaga efektywność chłodzenia jednostki napędowej, dają namc optymalne warunki pracy nawet podczas intensywnej eksploatacji na torze wyścigowym.

Legendarna walka bestii na Zielonej Pętli – pojedynek pokoleń AMG GT

Mercedes-amg gt oraz jego nowsza wersja amg gt black series stanowią ciekawy duet na słynnym torze Nürburgring nordschleife. Podstawowy model amg gt z silnikiem 4.0 V8 biturbo o mocy 476 KM wykręcił czas 7 minut i 32 sekundy. Imponujący rezultat został jednak całkowicie przyćmiony przez wyczynową wersję black series. Model ten, wyposażony w podrasowaną jednostkę v8 o mocy aż 730 KM, pokonał północną pętlę w niewiarygodnym czasie 6 minut i 43 sekundy.

Różnica prawie 50 sekund między tymi wersjami pokazuje ogromny postęp, jaki dokonał się w rozwoju tej platformy. Black series otrzymał znacznie bardziej zaawansowaną aerodynamikę z aktywnym tylnym spoilerem, szerokim pakietem dodatków z włókna węglowego oraz zmodyfikowanym zawieszeniem. Zwróćmy uwagę, że podczas bicia rekordu użyto specjalnych opon michelin pilot sport cup 2 r, które są homologowane do jazdy po drogach publicznych.

Na uwagę zasługuje fakt, że amg gt black series pobił wynik swojego podstawowego odpowiednika, a także ustanowił rekord w kategorii samochodów seryjnych dopuszczonych do ruchu drogowego. Osiągnięcie to jest jeszcze bardziej imponujące, gdy weźmiemy pod uwagę, że pobito nim czasy takich legend jak porsche 911 gt2 rs czy lamborghini aventador svj. Test przeprowadzono w optymalnych warunkach atmosferycznych, przy temperaturze nawierzchni około 10 stopni celsjusza. Za kierownicą zasiadł gt3 driver maro engel, który wykorzystał pełen potencjał tego niemieckiego supersamochodu.

Poprzedni artykułTesla Model S Plaid – Gdy 1020 KM i 2.1s do setki to dopiero początek mocy
Następny artykułProfesjonalny tuning silnika: od modyfikacji mechanicznych po chip tuning – przewodnik możliwości