Audi e-tron to pierwszy w pełni elektryczny SUV marki Audi, wprowadzony na rynek w 2018 roku. Wyposażony w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 408 KM (300 kW), dające napęd na wszystkie koła quattro. Akumulator o pojemności 95 kWh umożliwia zasięg do 400 km według normy WLTP. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,7 sekundy. Model wyróżnia się nowoczesnym designem z cyfrowym oświetleniem Matrix LED, aerodynamiczną sylwetką i luksusowym wnętrzem z systemem MMI touch response. Od roku zastąpiony przez modele Q8 e-tron i Q8 e-tron Sportback.

Audi e-tron to prawdziwa rewolucja w świecie elektromobilności, łącząca niemiecką precyzję z innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi. Ten luksusowy SUV oferuje imponujący zasięg do 436 kilometrów na jednym ładowaniu (według standardu WLTP). Wyposażony w dwa silniki elektryczne, generuje moc systemową na poziomie 408 KM, dając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Aerodynamiczna sylwetka, wirtualne lusterka boczne i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne to tylko niektóre z zaawansowanych rozwiązań technicznych. Pojazd wyposażono w innowacyjny system rekuperacji energii, który mocno zwiększa efektywność jazdy. Inteligentny system zarządzania baterią dba o optymalne wykorzystanie energii w każdych warunkach.

Zaawansowane technologie i komfort premium

We wnętrzu e-trona zastosowano nowoczesne rozwiązania z zakresu infotainmentu:

  • System MMI Navigation plus z dwoma ekranami dotykowymi
  • Wirtualny kokpit Audi Virtual Cockpit
  • Asystent głosowy z rozpoznawaniem mowy naturalnej
  • System audio Bang & Olufsen Premium Sound
  • Ambient lighting z 30 kolorami podświetlenia
  • Czterostrefowa klimatyzacja automatyczna
  • Fotele z funkcją masażu i wentylacji

Kabina pasażerska oferuje przestrzeń premium, wykorzystując elektromobilność jako przewagę konstrukcyjną.

Czy wiesz nad ciszą w elektrycznym samochodzie? E-tron wprowadza nowy standard akustycznego komfortu dzięki specjalnej izolacji i aerodynamicznym udoskonaleniom. „To pierwszy model, który łączy bezemisyjną jazdę z prawdziwie luksusowym charakterem marki z Ingolstadt”.

Nowoczesne systemy ładowania i bezpieczeństwa

luksusowy elektryczny suv z niemieckiej stajni audi

E-tron oferuje możliwość szybkiego ładowania mocą do 150 kW – oznacza to uzupełnienie energii od 0 do 80% w około 30 minut. System zarządzania temperaturą baterii (wykorzystujący zaawansowaną technologię chłodzenia cieczą) zapewnia optymalną wydajność w każdych warunkach. Inteligentny system predykcyjnej nawigacji automatycznie planuje przystanki na ładowanie w czasie długich podróży. Pojazd wyposażono w pakiet systemów bezpieczeństwa: od adaptacyjnego tempomatu po system monitorowania martwego pola.

Jak daje efekt to właściwie? Autonomiczna jazda poziomu 2+ sprawia, że podróż staje się bardziej komfortowa i bezpieczna.

Dynamika jazdy i właściwości jezdne zasługują na uwagę: napęd quattro nowej generacji, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i progresywny układ kierowniczy dają niezrównane wrażenia z jazdy. Kontrola trakcji została specjalnie dostosowana do charakterystyki silników elektrycznych, dając błyskawiczną reakcję na zmianę warunków drogowych. System rekuperacji energii w czasie hamowania może odzyskać nawet do 30% zasięgu (dzięki wykorzystaniu nowoczesnej technologii elektromagnetycznej).

Audi e-tron – elektryczna bestia z Ingolstadt w wielkim teście długodystansowym

Pierwszy w pełni elektryczny SUV niemieckiego producenta zadebiował na rynku w 2019 roku i od razu podbił serca klientów. E-tron występuje w dwóch wersjach nadwoziowych: klasycznej oraz Sportback o bardziej opływowej sylwetce. Bateria o pojemności 95 kWh zapewnia zasięg do 436 kilometrów według cyklu WLTP, a system szybkiego ładowania pozwala uzupełnić energię od 0 do 80% w zaledwie 30 minut. Moc układu napędowego w topowej wersji sięga imponujących 408 KM, daje to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,7 sekundy. Wnętrze zachwyca jakością wykonania i nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, jak wirtualny kokpit czy system kamer zamiast lusterek bocznych.

Samochód wyposażono w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które dostosowuje się do warunków jazdy i preferencji kierowcy. Oferuje też imponującą przestrzeń bagażową o pojemności 660 litrów.

Elektryczna moc i niezależność – szczegóły e-trona quattro w miejskiej dżungli

Zasięg Audi e-tron quattro w warunkach miejskich może osiągnąć nawet 436 kilometrów, co czyni go użytecznym wyborem dla osób często przemieszczających się po mieście. Z pomocą możliwości szybkiego ładowania do 150 kW, można uzupełnić akumulator od 0 do 80% w zaledwie 30 minut. Standardowe ładowanie prądem przemiennym zajmuje około 8,5 godziny przy wykorzystaniu wallboxa o mocy 11 kW.

  • Ładowanie DC do 150 kW w stacjach szybkiego ładowania
  • Możliwość ładowania AC do 11 kW w warunkach domowych
  • Dostęp do sieci ponad 200,000 punktów ładowania w Europie

Temperatura otoczenia i styl jazdy mogą mocno wpływać na rzeczywisty zasięg pojazdu. W zimowych warunkach należy liczyć się ze spadkiem zasięgu nawet o 30%.

Zaawansowane zarządzanie energią e-tron quattro w systemach inteligentnego domu

E-tron quattro można zintegrować z systemami zarządzania energią w inteligentnym domu, co pozwala na optymalizację kosztów ładowania. System automatycznie wybiera najbardziej ekonomiczne godziny ładowania, wykorzystując nadwyżki energii z instalacji fotowoltaicznej lub tańsze taryfy nocne.

Elektryczne starcie tytanów: E-tron kontra Model X – kto będzie królem dróg?

Tesla Model X i Audi e-tron to dwa duże elektryczne SUV-y, które reprezentują różne podejścia do mobilności przyszłości. Model X oferuje imponujący zasięg do 560 km na jednym ładowaniu, w czasie gdy e-tron może przejechać około 400 km. Tesla zdecydowanie prowadzi pod względem osiągów, osiągając przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 2,7 sekundy w wersji Plaid, jednak Audi e-tron potrzebuje 5,7 sekundy.

Audi e-tron wyróżnia się lepszą jakością wykonania i bardziej luksusowym wnętrzem, co jest charakterystyczne dla niemieckiej marki premium. Tesla Model X oferuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, w tym zaawansowany autopilot i charakterystyczne „sokole” drzwi tylne, które ułatwiają dostęp do drugiego i trzeciego rzędu siedzeń. System infotainment Tesli jest bardziej zaawansowany i oferuje większy ekran centralny o przekątnej 17 cali. Jeśli chodzi o przestrzeń ładunkową, Tesla Model X zapewnia więcej miejsca z pojemnością do 2487 litrów po złożeniu siedzeń, w czasie gdy Audi e-tron oferuje 1725 litrów. Obie marki dają rozbudowaną sieć ładowarek, jednak Tesla ma przewagę dzięki własnej sieci Superchargerów. Model X jest droższy w podstawowej wersji, ale oferuje lepsze osiągi i większy zasięg.

Poprzedni artykułKomfortowe podróże dla maluchów: Bezpieczne auta z technologią zapobiegającą chorobie lokomocyjnej
Następny artykułElektryczny luksus w harmonii z naturą – przygoda podróżowania Mercedesem EQS na szlakach Europy