Supersamochód Pagani Huayra napędzany jest silnikiem V12 twin-turbo o pojemności 6,0 l, opracowanym przez AMG. Jednostka generuje moc 730 KM przy 5500 obr./min oraz moment obrotowy 1000 Nm dostępny przy 2250-4500 obr./min. W wersji Huayra R silnik osiąga jeszcze większą moc – 850 KM przy 8250 obr./min i 750 Nm momentu obrotowego.
Pagani Huayra to kwintesencja włoskiej ekstrawagancji i niemieckiej inżynierii, połączona w jeden niesamowity supersamochód. Ten wyjątkowy pojazd, napędzany potężnym silnikiem V12 od Mercedes-AMG, reprezentuje szczyt możliwości aktualnej motoryzacji. Wyposażony w podwójnie doładowaną jednostkę napędową o pojemności 6,0 litrów, generuje imponującą moc 730 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm. Przy zastosowaniu zaawansowanych materiałów kompozytowych (włókno węglowe i tytan) masa własna tego supersamochodu wynosi zaledwie 1350 kg. Aerodynamika pojazdu została dopracowana w najmniejszym szczególe – cztery aktywne klapy aerodynamiczne współpracują z systemami elektronicznymi, dostosowując się do warunków jazdy w czasie rzeczywistym.
Technologia i osiągi na najwyższym poziomie
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje temu włoskiemu demonowi zaledwie 3,0 sekundy. Maksymalna prędkość to zawrotne 370 kilometrów na godzinę. Skrzynia biegów to siedmiobiegowa przekładnia sekwencyjna, która umożliwia błyskawiczną zmianę przełożeń w czasie poniżej 50 milisekund. Zawieszenie wykorzystuje aktywne amortyzatory z systemem kontroli wysokości – technologia prosto z Formuły 1. „To nie jest zwykły samochód, to dzieło sztuki na kołach” – tak często określają go eksperci motoryzacyjni.
Ekskluzywność i niepowtarzalny design
- Ręcznie wykonywane nadwozie z włókna węglowego
- Aktywna aerodynamika z czterema klapami
- Tytanowy układ wydechowy
- Ceramiczne hamulce Brembo
- Skórzane wykończenie wnętrza na zamówienie
- System audio premium Sonus Faber
- Aluminiowe felgi kute
- Pakiet telemetryczny
Wnętrze Huayry to prawdziwe sanktuarium luksusu i technologii. Każdy egzemplarz jest customizowany zgodnie z indywidualnymi preferencjami klienta. Projektanci wykorzystują najszlachetniejsze materiały: skórę, aluminium, włókno węglowe i tytan. Charakterystyczne elementy kokpitu to: centralnie umieszczony tachometr, analogowy zegar oraz eksponowane elementy mechanizmu zmiany biegów. Czy możemy wyobrazić sobie bardziej ekskluzywny sposób podróżowania? Jak daleko może posunąć się inżynieria motoryzacyjna?
Pagani Huayra – kiedy włoski supersamochód pokazuje pazury na drodze
Podstawowa wersja Pagani Huayra została wyposażona w potężny silnik V12 twin-turbo o pojemności 6.0 litra, dostarczany przez legendarnego producenta AMG. Ta jednostka napędowa generuje imponującą moc 730 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,3 sekundy, co plasuje ten supersamochód wśród najszybszych pojazdów świata. Prędkość maksymalna wynosi oszałamiające 360 kilometrów na godzinę.
W późniejszym czasie wprowadzono jeszcze potężniejszą wersję Huayra BC, której moc została zwiększona do 789 KM, a moment obrotowy wzrósł do 1100 Nm. Konstrukcja pojazdu opiera się na ultralekkiej ramie wykonanej z włókna węglowego i tytanu, co pozwoliło zredukować masę całkowitą do zaledwie 1350 kg.
Najnowsza odmiana – Huayra R – to tor wyścigowy na kołach. Model ten dysponuje wolnossącym silnikiem V12 o mocy 850 KM i momencie obrotowym 750 Nm, a jego masa została zredukowana do niewiarygodnych 1050 kg. Interesujące jest, że każdy egzemplarz Pagani Huayra jest ręcznie składany przez wykwalifikowanych rzemieślników w fabryce w San Cesario sul Panaro, co sprawia, że każdy samochód jest prawdziwym dziełem sztuki motoryzacyjnej. Proces produkcji jednego egzemplarza trwa około 2-3 miesięcy.
Włoski demon prędkości – technologiczny majstersztyk na kołach
Pagani Huayra Twin Turbo V12 to prawdziwe arcydzieło motoryzacji, które łączy w sobie najwyższej klasy inżynierię z artystycznym designem. Silnik AMG o pojemności 6.0 litra generuje imponującą moc 730 KM przy 5800 obrotach na minutę, osiągając maksymalny moment obrotowy 1000 Nm. Do setki przyspiesza w zaledwie 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna to zawrotne 370 km/h.
- Karbon-tytanowy monocoque
- System aktywnej aerodynamiki
- Sekwencyjna 7-biegowa skrzynia
- Ceramiczne hamulce Brembo
- Opony Pirelli P Zero specyfikacji
- System kontroli trakcji Bosch
- Zawieszenie wielowahaczowe
Konstrukcja pojazdu opiera się na innowacyjnym podwoziu z włókna węglowego i tytanu, co daje nam wyjątkową sztywność przy zachowaniu niskiej masy własnej wynoszącej zaledwie 1350 kg. Zastosowanie aktywnej aerodynamiki z czterema klapami sterowanymi elektronicznie pozwala na optymalne prowadzenie w każdych warunkach.
Ekskluzywna personalizacja Huayra – sztuka customizacji
Każdy egzemplarz Pagani Huayra jest unikalny dzięki programowi personalizacji, który pozwala klientom na dobór spośród tysięcy opcji wykończenia. Ręcznie wykonane elementy z włókna węglowego, ekskluzywne skóry i aluminiowe detale tworzą niepowtarzalny charakter każdego samochodu. System audio został specjalnie zaprojektowany przez inżynierów dźwięku, aby dostarczyć najwyższej jakości brzmienie dostosowane do akustyki wnętrza.
Włoskie supersamochody: konie mechaniczne w pojedynku między Zondą a Huayrą
Pagani Automobili to manufaktura supersamochodów, która zapisała się w historii motoryzacji dwoma legendarnymi modelami: Zondą i Huayrą. Zonda, produkowana w latach 1999-2017, była wyposażona w silnik V12 pochodzący od AMG, o pojemności 7,3 litra. Jednostka ta generowała początkowo 450 KM, ale w późniejszych wersjach, np. Zonda F czy Cinque, moc wzrosła nawet do 678 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosił imponujące 780 Nm, co позволяlo osiągnąć przyspieszenie 0-100 km/h w około 3,5 sekundy.
Następca Zondy, model Huayra, otrzymał zupełnie nową jednostkę napędową. Jest to twin-turbo V12 o pojemności 6,0 litrów, także dostarczany przez AMG. W podstawowej wersji generuje on 730 KM i 1000 Nm momentu obrotowego. Wersja BC została wzmocniona do 800 KM, a najnowsza odmiana R osiąga zawrotne 850 KM.
Model Huayra wyróżnia się znacznie nowocześniejszą konstrukcją z aktywną aerodynamiką i zaawansowanymi systemami sterowania. Przy zastosowaniu dwóch turbosprężarek, silnik oferuje znacznie wyższy moment obrotowy dostępny już od niskich obrotów, daje to lepsze osiągi w codziennym używaniu. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa zaledwie 3,0 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 370 km/h. Zwróćmy uwagę, że obie jednostki napędowe są ręcznie składane przez inżynierów AMG w Affalterbach, co daje najwyższą jakość wykonania.