Supersamochód Pagani Huayra napędzany jest silnikiem V12 twin-turbo o pojemności 6,0 l, opracowanym przez AMG. Jednostka generuje moc 730 KM przy 5500 obr./min oraz moment obrotowy 1000 Nm dostępny przy 2250-4500 obr./min. W wersji Huayra R silnik osiąga jeszcze większą moc – 850 KM przy 8250 obr./min i 750 Nm momentu obrotowego.

Pagani Huayra to kwintesencja włoskiej ekstrawagancji i niemieckiej inżynierii, połączona w jeden niesamowity supersamochód. Ten wyjątkowy pojazd, napędzany potężnym silnikiem V12 od Mercedes-AMG, reprezentuje szczyt możliwości aktualnej motoryzacji. Wyposażony w podwójnie doładowaną jednostkę napędową o pojemności 6,0 litrów, generuje imponującą moc 730 KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm. Przy zastosowaniu zaawansowanych materiałów kompozytowych (włókno węglowe i tytan) masa własna tego supersamochodu wynosi zaledwie 1350 kg. Aerodynamika pojazdu została dopracowana w najmniejszym szczególe – cztery aktywne klapy aerodynamiczne współpracują z systemami elektronicznymi, dostosowując się do warunków jazdy w czasie rzeczywistym.

Technologia i osiągi na najwyższym poziomie

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje temu włoskiemu demonowi zaledwie 3,0 sekundy. Maksymalna prędkość to zawrotne 370 kilometrów na godzinę. Skrzynia biegów to siedmiobiegowa przekładnia sekwencyjna, która umożliwia błyskawiczną zmianę przełożeń w czasie poniżej 50 milisekund. Zawieszenie wykorzystuje aktywne amortyzatory z systemem kontroli wysokości – technologia prosto z Formuły 1. „To nie jest zwykły samochód, to dzieło sztuki na kołach” – tak często określają go eksperci motoryzacyjni.

Ekskluzywność i niepowtarzalny design

pagani huayra dysponuje mocą 750 koni mechanicznych
  • Ręcznie wykonywane nadwozie z włókna węglowego
  • Aktywna aerodynamika z czterema klapami
  • Tytanowy układ wydechowy
  • Ceramiczne hamulce Brembo
  • Skórzane wykończenie wnętrza na zamówienie
  • System audio premium Sonus Faber
  • Aluminiowe felgi kute
  • Pakiet telemetryczny

Wnętrze Huayry to prawdziwe sanktuarium luksusu i technologii. Każdy egzemplarz jest customizowany zgodnie z indywidualnymi preferencjami klienta. Projektanci wykorzystują najszlachetniejsze materiały: skórę, aluminium, włókno węglowe i tytan. Charakterystyczne elementy kokpitu to: centralnie umieszczony tachometr, analogowy zegar oraz eksponowane elementy mechanizmu zmiany biegów. Czy możemy wyobrazić sobie bardziej ekskluzywny sposób podróżowania? Jak daleko może posunąć się inżynieria motoryzacyjna?

pagani huayra ma potężny silnik 720 koni

Pagani Huayra – kiedy włoski supersamochód pokazuje pazury na drodze

Podstawowa wersja Pagani Huayra została wyposażona w potężny silnik V12 twin-turbo o pojemności 6.0 litra, dostarczany przez legendarnego producenta AMG. Ta jednostka napędowa generuje imponującą moc 730 koni mechanicznych oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,3 sekundy, co plasuje ten supersamochód wśród najszybszych pojazdów świata. Prędkość maksymalna wynosi oszałamiające 360 kilometrów na godzinę.

W późniejszym czasie wprowadzono jeszcze potężniejszą wersję Huayra BC, której moc została zwiększona do 789 KM, a moment obrotowy wzrósł do 1100 Nm. Konstrukcja pojazdu opiera się na ultralekkiej ramie wykonanej z włókna węglowego i tytanu, co pozwoliło zredukować masę całkowitą do zaledwie 1350 kg.

Najnowsza odmiana – Huayra R – to tor wyścigowy na kołach. Model ten dysponuje wolnossącym silnikiem V12 o mocy 850 KM i momencie obrotowym 750 Nm, a jego masa została zredukowana do niewiarygodnych 1050 kg. Interesujące jest, że każdy egzemplarz Pagani Huayra jest ręcznie składany przez wykwalifikowanych rzemieślników w fabryce w San Cesario sul Panaro, co sprawia, że każdy samochód jest prawdziwym dziełem sztuki motoryzacyjnej. Proces produkcji jednego egzemplarza trwa około 2-3 miesięcy.

Włoski demon prędkości – technologiczny majstersztyk na kołach

Pagani Huayra Twin Turbo V12 to prawdziwe arcydzieło motoryzacji, które łączy w sobie najwyższej klasy inżynierię z artystycznym designem. Silnik AMG o pojemności 6.0 litra generuje imponującą moc 730 KM przy 5800 obrotach na minutę, osiągając maksymalny moment obrotowy 1000 Nm. Do setki przyspiesza w zaledwie 3,3 sekundy, a prędkość maksymalna to zawrotne 370 km/h.

  • Karbon-tytanowy monocoque
  • System aktywnej aerodynamiki
  • Sekwencyjna 7-biegowa skrzynia
  • Ceramiczne hamulce Brembo
  • Opony Pirelli P Zero specyfikacji
  • System kontroli trakcji Bosch
  • Zawieszenie wielowahaczowe

Konstrukcja pojazdu opiera się na innowacyjnym podwoziu z włókna węglowego i tytanu, co daje nam wyjątkową sztywność przy zachowaniu niskiej masy własnej wynoszącej zaledwie 1350 kg. Zastosowanie aktywnej aerodynamiki z czterema klapami sterowanymi elektronicznie pozwala na optymalne prowadzenie w każdych warunkach.

Ekskluzywna personalizacja Huayra – sztuka customizacji

Każdy egzemplarz Pagani Huayra jest unikalny dzięki programowi personalizacji, który pozwala klientom na dobór spośród tysięcy opcji wykończenia. Ręcznie wykonane elementy z włókna węglowego, ekskluzywne skóry i aluminiowe detale tworzą niepowtarzalny charakter każdego samochodu. System audio został specjalnie zaprojektowany przez inżynierów dźwięku, aby dostarczyć najwyższej jakości brzmienie dostosowane do akustyki wnętrza.

Włoskie supersamochody: konie mechaniczne w pojedynku między Zondą a Huayrą

Pagani Automobili to manufaktura supersamochodów, która zapisała się w historii motoryzacji dwoma legendarnymi modelami: Zondą i Huayrą. Zonda, produkowana w latach 1999-2017, była wyposażona w silnik V12 pochodzący od AMG, o pojemności 7,3 litra. Jednostka ta generowała początkowo 450 KM, ale w późniejszych wersjach, np. Zonda F czy Cinque, moc wzrosła nawet do 678 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosił imponujące 780 Nm, co позволяlo osiągnąć przyspieszenie 0-100 km/h w około 3,5 sekundy.

Następca Zondy, model Huayra, otrzymał zupełnie nową jednostkę napędową. Jest to twin-turbo V12 o pojemności 6,0 litrów, także dostarczany przez AMG. W podstawowej wersji generuje on 730 KM i 1000 Nm momentu obrotowego. Wersja BC została wzmocniona do 800 KM, a najnowsza odmiana R osiąga zawrotne 850 KM.

Model Huayra wyróżnia się znacznie nowocześniejszą konstrukcją z aktywną aerodynamiką i zaawansowanymi systemami sterowania. Przy zastosowaniu dwóch turbosprężarek, silnik oferuje znacznie wyższy moment obrotowy dostępny już od niskich obrotów, daje to lepsze osiągi w codziennym używaniu. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa zaledwie 3,0 sekundy, a prędkość maksymalna przekracza 370 km/h. Zwróćmy uwagę, że obie jednostki napędowe są ręcznie składane przez inżynierów AMG w Affalterbach, co daje najwyższą jakość wykonania.

Poprzedni artykułProfesjonalne maty wygłuszające do auta – skuteczna izolacja akustyczna silnika i redukcja wibracji
Następny artykułAston Martin Vulcan – moc, osiągi i specyfikacja techniczna supersamochodu wartego 2.3 mln dolarów