Wyobraź sobie, że jesteś teraz w ciemnym pomieszczeniu. Nic nie widzisz, ostrożnie, powolnymi krokami idziesz przed siebie. Nagle twoje dłonie natrafiają na przeszkodę, delikatnie zaczynasz badać idealny kształt tego czego dotykasz. Po zbadaniu linii, domyślasz się, że jest to samochód. Zastanawiasz się jaka to marka, ta linia jest niesamowita, gładka i niesztampowa, a obcowanie z nią przez dotyk jest bardzo przyjemne.
Nagle w pomieszczeniu robi się jasno, a twoim oczom ukazuje się piękna Besta: Koenigsegg One 1 – supersamochód zbudowany i zaprojektowany
przez szwedzki koncern Koenigsegg, samochód zbudowany w celu pobicia światowego rekordu prędkości.
Zaczynasz obchodzić go dookoła, cały czas nie odrywając ręki od jego karoserii, dostrzegasz istne piękno- opływowy kształt, duży spoiler z tyłu, dwa ogromne wloty powietrza z boku oraz masywny dolny zderzak. Przyglądasz się kunsztowi każdego detalu, piękne felgi i charakterystyczny dla tego modelu – biało czarny lakier z pomarańczowymi elementami. Nagle otwierają się drzwi Koenigsegg One 1, a wewnętrzny głos mówi abyś wsiadł do środka. Bez wahania z uśmiechem na ustach robisz to. Uchylne drzwi zamykają się za tobą, dostrzegasz ergonomiczną kierownicę, zaprojektowaną ze smakiem deskę rozdzielczą z dużym wyświetlaczem oraz wygodne sportowe fotele.
Bez wahania uruchamiasz silnik: V8 o pojemności 5 litrów oraz mocy 1359 Km rozbrzmiewa przyprawiając cię o atak dreszczy. Przed tobą otwierają się ogromne drzwi z prostym odcinkiem drogi ciągnącym się w nieskończoność. Na wyświetlaczu dostajesz informację, że 74 litrowy zbiornik paliwa jest pełny.
Nie trzeba cię długo namawiać. Ruszasz, słyszysz pisk opon o niskim profilu, samochód rusza idealnie prosto co na taką moc w innych autach jest wręcz niemożliwe. Prędkość 100km/h osiągasz w niecałe 3 sekundy. W tym momencie uświadamiasz sobie, że nazwa modelu nie powstała bez powodu – jest
to stosunek masy do mocy, czyli 1:1.
Koenigsegg One 1 – ależ prędkość !
W momencie kiedy o tym myślałeś osiągnąłeś już prędkość 250 km/h – spokojnie, kiedy miałeś to zauważyć? W końcu zamyśliłeś się nad nazwą auta na całe 4 sekundy. Nie masz już wątpliwości, chcesz wycisnąć z niego jak najwięcej. Moment obrotowy Koenigsegg One 1 na poziomie 7500 obr./min. sprawia, że czujesz tylko powiew powietrza. Osiągasz maksymalną prędkość 440 km/h, za zrobiłeś to jedynie w 20 sekund od startu. Jesteś
w pełni świadomy, że jesteś teraz w stanie wyprzedzić nawet Bugatti Veyron Super Sport, a Porsche 918 w tym samym czasie osiąga prędkość tylko 300 km/h.
Czujesz się wyróżniony? Teraz spróbuj wyhamować
Nic prostszego. Hamulce w tym aucie wykonane są z tworzywa węglowo-ceramicznego, więc z prędkości którą teraz utrzymujesz wyhamujesz tylko w 10 sekund, a droga hamowania wyniosła 28 metrów! Niemożliwe? A jednak – pod linią podwozia Koenigsegg One 1 znajdują się tunele powietrzne, które są otwarte do prędkości 250km/h. Przy maksymalnej prędkości zamykają się, powodując dodatkowy docisk samochodu do podłoża. Wielki Splitter przy przednim zderzaku oraz skrzydło ruchome z tyłu zapewnia genialną aerodynamikę nawet przy dużych przeciążeniach i wspomaga hamowania.
Czujesz się bezpiecznie, sam nie wiesz dlaczego przy takiej prędkości, tak pewnie czujesz ten samochód, chcesz go mieć, utożsamiłeś się z nim, pokochałeś od pierwszego wejrzenia, chcesz go mieć… musisz się więc spieszyć, właśnie jechałeś jednym z sześciu wyprodukowanych na całym świecie egzemplarzy Koenigsegg One 1. Uważasz, że zdobycie go jest niemożliwe? A gdzie wiara? Gdyby tak myślał pewien 22-latek ze Szwecji Christian von Koenigsegg, dziś prawdopodobnie nie mógłbyś tego wszystkiego doświadczyć.
Koenigsegg prezentuje „Pierwszy na świecie megacar”: One:1
Koenigsegg zaprezentował długo wyczekiwany supersamochód One:1, który nazywają pierwszym super samochodem na świecie. Nazwa to nic innego jak stosunek mocy i masy, który wynosi 1 do 1. Szwedzki producent nie pochwalił się osiągami Koenigsegg One:1 w przyśpieszaniu od 0 do 60 mph, zamiast tego potwierdził, że przyśpieszenie od 0 do 250 mph (400 km/h) to kwestia około 20 sekund!
Wszystkie z 6 dotychczas wyprodukowanych egzemplarzy już znalazło swoich właścicieli. Większość z nich trafiła do bogatych biznesmenów z Chin, jednak dwa pozostały nadal w Europie.
Aerodynamiczna waleczność Koenigsegg One
Aerodynamiczny konstrukcja zawiera szereg innowacyjnych rozwiązań, aby zapewnić jak najlepszą przyczepność do podłoża. Samochód sprawia wrażenie przyklejonego do drogi. Konstruktorzy zadbali o aerodynamiczny designe przedniego zderzaka ( bogato czerpiąc z lotniczego doświadczenia) rozszerzone tunele Venturiego i rozgałęźniki boczne. Ponadto w Koenigsegg One:1 znajdziemy rozwiązania inspirowane wyścigami La Manche aktywne tylne skrzydło i zoptymalizowane wloty powietrza.
Współczynnik oporu Koenigsegg One:1 to 0, 445 – 0, 50 w zależności od ustawienia tylnego skrzydła. Nowa szwedzka konstrukcja wytwarza prawie dwa razy więcej docisku niż Agera R. Przy prędkości 260 km/h One:1 produkuje 610 kg docisku, przy 440 km/h wzrasta do 830kg. Na standardowych oponach uzyskuje przeciążenie 2G.
Silnik V8 1. 8 Bar doładowania.
Silnik Koenigsegg One
Konstrukcja silnika jest skopiowanym rozwiązaniem z Agera R jednak o zwiększonej mocy. 5 litrowy silnik V8 jest wyposażony w dwie turbosprężarki i zwiększone ciśnienie doładowania z 1, 4 bar w Agera R do 1, 8 bar w One:1.
Koenigsegg One:1 ma 1340 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 1371 Nm (1011 lb-ft). Cała ta moc jest przekazywana na tylne koła za pomocą 7 stopniowej przekładni.
W kwestii paliwa Koenigsegg w swej nowatorskiej filozofii poszedł o krok dalej niż w przypadku swoich wcześniejszych modeli. One:1 zasilany jest biopaliwem E85, paliwem wyścigowym lub standardową benzyną.
Zawieszenie i hamulce Koenigsegg One
W Koenigsegg One:1 tylne zawieszenie wyposażone jest w potrójne węglowe stożkowe sprężyny i układ aktywnych amortyzatorów. Zadaniem inteligentnego zawieszania jest autoregulacja wysokości nadwozia oraz pochłaniania wstrząsów przez zmianę sztywności sprężyn. Carbonowe podwozie i nadwozie jest o 20% lżejsze dzięki wykorzystaniu odmiany o wysokiej zawartości włókien.
Zarówno przednie, jak i tylne hamulce są rozwiązaniem znanym z Agera R: ceramiczne zaciski z 6 tlokami na przednich kołach i 4 na tylnej osi. Kontrola trakcji posiada 5 róznych programów.
Jeśli chodzi o kwestie rozkładu masy to, jak w przypadku Agera R 44% przypada na przód i 56% na tył.
Carbonowa rewolucja
Koenigsegg One:1 wyposażony jest w rajdowe opony Michelin Cup. Na przedniej osi spotkamy opony R19 o profilu 265/35, natomiast tylne obręcze są wyposażone w 20 calowe gumy 345/30. Same obręcze to prawdziwe dzieło sztuki użytkowej. Koła Koenigsegg Aircore wykonane są z włókna węglowego i można jest spotkać także w innych modelach szwedzkiego producenta.
Opcje dla Koenigsegg One
Klienci, którzy chcą aby ich nietuzinkowy samochód Koenigsegg One był jeszcze bardziej zindywidualizowany mogą wybrać spośród wielu dodatkowych elementów wyposażenia.
Do dyspozycji mamy:
- sportowe fotele
- system aktywnego sterowania amortyzatorami
- wszelkiego rodzaju malowania carbonowego poszycia samochodu
- tuningowany system audio
- malowane zaciski
- wnętrze w kolorze czarnego aluminium
- wylot spalin z tytanu
- a nawet aktywny system redukcji hałasu
Dla osób chcących podkreślić przynależność samochodu mogą zlecić wykonanie swojego logo na tym motoryzacyjnym demonie. Szwedzcy projektanci przewidzieli także możliwość przyozdobienia kluczy do auta w szlachetne kamienie.
piękne auto……….
za 40 lat będzie łatwiej dostępne dla ludzi.