Chociaż kryzys na rynku motoryzacyjnym jest coraz bardziej widoczny, to można powiedzieć, że branży transportowej on nie dotyczy, a przynajmniej w pierwszej połowie 2022 roku. Pojazdy, których dopuszczalna masa całkowita (DMC) wynosi powyżej 3,5 tony miały znaczny popyt. Nie tylko ciągniki siodłowe używane sprzedawały się dobrze, ale PZPM zanotował także wiele rejestracji nowych pojazdów. Jakie modele są wśród nich popularne? Odpowiadamy!
Jakie samochody ciężarowe najlepiej się sprzedają
Chociaż sytuacja gospodarcza na świecie mogłaby wskazywać inaczej, to rynek samochodów ciężarowych ma się całkiem dobrze. Pomimo lekkiego spadku na początku 2022 roku, kolejne miesiące odnotowują wzrosty. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego utrzymuje się na wysokim poziomie. W porównaniu do maja 2021, w maju 2022 zarejestrowano o 2,4% więcej aut powyżej 3,5 tony, a były to 3063 sztuki. Jednocześnie jest to więcej o 11,3% w porównaniu do kwietnia 2022. A jakie modele sprzedają się najczęściej? Które z nich są popularne wśród nabywców?
Najpopularniejsze modele ciągników siodłowych 2022
Obecnie brakuje statystyk, które jasno pokazują topowe modele rejestrowane w 2022 roku. Jednak nie spada popularność tych, po które najchętniej sięgano w 2021. Zdecydowanie prym na polskim rynku wiodą europejskie marki producentów ciągników siodłowych. Należą do nich:
- DAF – 7348 egzemplarzy sprzedanych w 2021 roku;
- Volvo – 5544 sprzedanych w 2021 egzemplarzy;
- Mercedes – 5008 egzemplarzy sprzedanych w 2021 roku.
Na kolejnych miejscach znalazły się MAN, Scania, Renault, Iveco i Ford. Wszystkie razem stanowią przeszło 99% całego rynku samochodów ciężarowych w Polsce. Pozostali producenci zajmują niespełna 1% rynku..
Ciągniki siodłowe poleasingowe i używane — jak wygląda sprzedaż
Dobrą passę na rynku samochodów ciężarowych może powstrzymać brak nowych modeli na rynku. Niestety sytuacja, w jakiej branża znalazła się w ostatnich latach musiała borykać się z wieloma przeciwnościami. Pandemia Covid-19, a następnie ograniczenia wynikające z wojny na Ukrainie, spowodowały braki w dostępności komponentów, a co za tym idzie nowych aut. Dlatego mimo dużego popytu, szacuje się znaczny spadek sprzedaży samochodów ciężarowych. Obecnie na nowy ciągnik siodłowy czeka się ok 8 do 10 miesięcy. Zyskują na tym sprzedawcy, oferujący używane ciągniki siodłowe używane i po leasingu. Tylko w 2021 roku sprzedaż pojazdów z drugiej ręki była wyższa o 20,7% względem 2020 r.