Peugeot 3008 e-Hybrid to nowoczesny crossover łączący francuski styl z zaawansowaną technologią hybrydową. Model oferuje napęd typu plug-in o mocy systemowej do 300 KM i możliwość przejechania do 70 km w trybie elektrycznym. Wyposażony w charakterystyczne światła LED i kokpit i-Cockpit z cyfrowymi ekranami. Auto łączy komfort, przestronność i ekonomię – zużycie paliwa od 1,2 l/100 km w cyklu mieszanym. Dostępny w różnych wersjach wyposażenia, z napędem na przednią lub wszystkie koła.
Peugeot 3008 e-Hybrid to kwintesencja francuskiego szyku i nowoczesnej technologii napędowej, która wyznacza nowe standardy w segmencie crossoverów klasy premium. Moc układu hybrydowego typu plug-in osiąga imponujące 300 KM w topowej wersji, daje to dynamiczne osiągi i kulturę jazdy na najwyższym poziomie. System napędowy składa się z turbodoładowanego silnika benzynowego oraz dwóch jednostek elektrycznych, które współpracują ze sobą w sposób płynny i efektywny. Aerodynamiczna sylwetka pojazdu została dopracowana w najdrobniejszych szczegółach – charakterystyczne światła LED do jazdy dziennej w kształcie kłów lwa stały się już znakiem rozpoznawczym marki. Wnętrze zachwyca futurystycznym i-Cockpitem oraz wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi (wykonanymi w większości z ekologicznych surowców wtórnych).
Nowoczesne rozwiązania techniczne i komfort podróżowania
Najnowsza generacja francuskiego crossovera została wyposażona w szereg zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę. Zastosowanie aktywnego zawieszenia z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami zapewnia niezrównaną stabilność i komfort jazdy. System multimedialny z 10-calowym ekranem dotykowym oferuje intuicyjną obsługę i szeroką przydatność, włączając w to bezprzewodową integrację ze smartfonami. Jak sprawuje się hybrydowy układ napędowy w codziennej eksploatacji? Bateria o pojemności 13,2 kWh pozwala na pokonanie do 59 kilometrów w trybie całkowicie elektrycznym.
- Zasięg elektryczny: do 59 km (WLTP)
- Moc systemowa: 300 KM w wersji GT
- Pojemność bagażnika: 395-1357 litrów
- Czas ładowania: 1h45min (wallbox 7,4 kW)
Ekonomia użytkowania i wartość rezydualna
Hybryda plug-in jest to ekologiczne rozwiązanie, a także sposób na spore obniżenie kosztów eksploatacji. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 1,2-1,5 l/100km (przy regularnym ładowaniu baterii). Systemy rekuperacji energii w czasie hamowania i inteligentny rozdział mocy między silnikami umożliwiają maksymalne wykorzystanie potencjału napędu hybrydowego. Francuska marka słynie z dbałości o detale – ergonomicznie zaprojektowana deska rozdzielcza „i-Cockpit” z małą, ściętą u góry i dołu kierownicą to charakterystyczny element, który wyróżnia model 3008 na tle konkurencji.
Peugeot 3008 E-Hybrid – Francuski lew z elektrycznym pazurem
Napęd hybrydowy plug-in w Peugeot 3008 łączy silnik benzynowy PureTech o mocy 180 KM z jednostką elektryczną generującą dodatkowe 110 KM. Łączna moc systemowa układu wynosi imponujące 225 KM, daje to sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,7 sekundy. Bateria o pojemności 13,2 kWh pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym do 59 kilometrów według cyklu WLTP. Wnętrze zachwyca nowatorskim i-Cockpitem z niewielką kierownicą oraz cyfrowym zestawem wskaźników 12,3 cala. Przestronny bagażnik o pojemności 395 litrów zapewnia wystarczającą przestrzeń dla rodziny.
Crossover został wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa, w tym adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go oraz system utrzymywania pasa ruchu. Komfort jazdy podnoszą elektrycznie sterowane fotele z funkcją masażu, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów oraz system audio premium FOCAL. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi około 1,4 l/100 km.
Hybryda z lwem w logo – ekonomia jazdy na miarę XXI wieku
Peugeot 3008 Hybrid to ciekawe dobranie napędu spalinowego i elektrycznego, które pozwala osiągnąć imponujące wyniki w zakresie zużycia paliwa. W trybie mieszanym średnie spalanie wynosi około 1,4-1,8 l/100 km, co czyni go jednym z najbardziej ekonomicznych SUV-ów w swojej klasie. Zasięg elektryczny w cyklu WLTP sięga do 59 kilometrów, co wystarcza na codzienne dojazdy do pracy czy zakupy.
- Silnik benzynowy 1.6 PureTech
- Moc systemowa 300 KM
- Bateria o pojemności 13,2 kWh
- Czas ładowania od 2 do 7 godzin
- Napęd na cztery koła
Model ten oferuje także imponujące przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy. W praktyce, przy regularnym ładowaniu baterii i jeździe miejskiej, możliwe jest osiągnięcie jeszcze niższego zużycia paliwa.
Efektywność regeneracyjnego hamowania w Peugeot 3008 Hybrid
System odzyskiwania energii w czasie hamowania w tym modelu pozwala na dodatkowe zwiększenie zasięgu elektrycznego o nawet 10%. Jest to szczególnie zauważalne w czasie jazdy w mieście, gdzie częste hamowanie przekłada się na lepsze ładowanie baterii. Technologia ta stanowi ważny element w strategii oszczędzania energii, przyczyniając się do dalszej redukcji kosztów eksploatacji pojazdu.
Strażnicy naszego bezpieczeństwa – jak aktualne SUV-y hybrydowe dbają o spokojny sen kierowcy?
Nowoczesne systemy bezpieczeństwa w hybrydowych SUV-ach roku to technologiczny majstersztyk. Wszystkie przodujące marki standardowo wyposażają swoje pojazdy w systemy automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), które wykrywają samochody, a także pieszych i rowerzystów. Adaptacyjny tempomat z funkcją stop & go pozwala na komfortową jazdę w korkach, utrzymując bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu.
Monitorowanie martwego pola i asystent pasa ruchu stały się już integralnym elementem wyposażenia. System monitorowania zmęczenia kierowcy wykorzystuje zaawansowane algorytmy do analizy zachowania prowadzącego, sugerując przerwę w przypadku wykrycia oznak znużenia. Kamera 360 stopni z funkcją wykrywania przeszkód w czasie parkowania mocno ułatwia manewrowanie dużym pojazdem w ciasnych przestrzeniach miejskich. Najnowszym trendem są systemy komunikacji między pojazdami (V2V) oraz infrastrukturą drogową (V2X), które w czasie rzeczywistym ostrzegają o potencjalnych zagrożeniach na drodze. Automatyczne światła drogowe z adaptacyjnym sterowaniem wiązką świateł potrafią omijać światłem nadjeżdżające pojazdy, nie oślepiając innych uczestników ruchu. Systemy rozpoznawania znaków drogowych współpracują z nawigacją satelitarną, tworząc system wsparcia kierowcy.