Limitowany hipersamochód (tylko 24 sztuki) produkowany przez Astona Martina w latach 2015-2016. Napędzany silnikiem V12 o pojemności 7.0l i mocy 800 KM. Osiąga 100 km/h w około 3 sekundy. Wykonany z włókna węglowego i magnezu, waży 1350 kg. Przeznaczony tylko na tor wyścigowy, nie jest dopuszczony do ruchu drogowego. Cena nowego egzemplarza wynosiła 2,3 mln dolarów. Wyposażony w sekwencyjną skrzynię biegów Xtrac z sześcioma przełożeniami.

Aston Martin Vulcan to prawdziwe arcydzieło motoryzacji, które reprezentuje szczyt możliwości inżynieryjnych brytyjskiej marki. Ten ekskluzywny supersamochód, wyprodukowany w limitowanej serii zaledwie 24 egzemplarzy, został stworzony wyłącznie do jazdy po torze wyścigowym. Sercem tego potwora jest potężny silnik V12 o pojemności 7.0 litrów, generujący oszałamiającą moc 820 koni mechanicznych. Jednostka napędowa współpracuje z sekwencyjną skrzynią biegów Xtrac, która pozwala na błyskawiczną zmianę przełożeń w czasie zaledwie 50 milisekund. Vulcan przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,9 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 360 km/h. Konstrukcja pojazdu opiera się na monokoku z włókna węglowego, co daje nam ekstremalną sztywność i minimalną masę (zaledwie 1350 kg).

Zaawansowane rozwiązania techniczne i aerodynamika

Każdy detal Vulcana został dopracowany pod kątem maksymalnych osiągów na torze. Ten hipersportowy bolid wyposażono w następujące systemy:

  1. Adaptacyjne zawieszenie push-rod
  2. Ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo
  3. System kontroli trakcji z regulacją wielostopniową
  4. Aktywne spojlery z regulacją aerodynamiczną
  5. System monitorowania temperatury układu hamulcowego
  6. Telemetrię wyścigową w czasie rzeczywistym
  7. Regulowany rozkład siły hamowania
aston martin vulcan osiąga moc 820 koni

Wyjątkowe detale konstrukcyjne

Aerodynamika pojazdu została dopracowana w tunelu aerodynamicznym, gdzie projektanci skupili się na generowaniu maksymalnego docisku (który przy 200 km/h wynosi imponujące 1350 kg). Samochód wyposażono w system regulacji wysokości zawieszenia, umożliwiający dostosowanie prześwitu do warunków torowych. Specjalistyczne opony Michelin wykonano w technologii slick, dają namc maksymalną przyczepność na suchym torze. We wnętrzu zastosowano kubełkowe fotele wyścigowe z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa (zatwierdzonymi przez FIA). Czy taki poziom dopracowania szczegółów może jeszcze kogoś zaskoczyć przy cenie 2,3 mln dolarów?

„To nie jest zwykły supersamochód – to prawdziwa wyścigówka z homologacją torową” – tak określają Vulcana eksperci motoryzacyjni. Projektanci postawili na bezkompromisowe rozwiązania techniczne, tworząc pojazd, który łączy w sobie DNA wyścigów GT3 z luksusem charakterystycznym dla marki Aston Martin. Wykorzystanie zaawansowanych materiałów kompozytowych pozwoliło uzyskać świetny stosunek mocy do masy, daje to fenomenalne osiągi na torze.

Aston Martin Vulcan – bestialska moc na torze wyścigowym

Aston Martin Vulcan to ekstremalna, torowa bestia, której produkcję rozpoczęto w 2015 roku. Pojazd napędzany jest potężnym silnikiem V12 o pojemności 7.0 litrów, generującym moc 820 koni mechanicznych. Do setki przyspiesza w zaledwie 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi oszałamiające 360 kilometrów na godzinę. Wyprodukowano jedynie 24 egzemplarze tego wyjątkowego modelu.

Wszystkie elementy aerodynamiczne zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej przyczepności i osiągach na torze. Karoseria wykonana w całości z włókna węglowego waży zaledwie 1350 kg.

Ten ekskluzywny supersamochód został wyceniony na około 2,3 miliona dolarów, co czyni go jednym z najdroższych Aston Martinów w historii. Pojazd wyposażono w sekwencyjną skrzynię biegów Xtrac oraz zaawansowany system hamulcowy Brembo z ceramicznymi tarczami. Osiągi i prowadzenie pojazdu można regulować dzięki trzem trybom mocy silnika oraz regulowanemu zawieszeniu push-rod.

Vulcan: Bestia spod znaku skrzydlatego demona

Aston Martin Vulcan to wyjątkowy supersamochód zaprojektowany wyłącznie na tor wyścigowy. Pod maską kryje się potężna jednostka napędowa V12 o pojemności 7.0 litrów, generująca oszałamiającą moc 820 koni mechanicznych. Silnik współpracuje z 6-biegową sekwencyjną skrzynią biegów Xtrac.

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 360 km/h
  • Moc silnika: 820 KM
  • Moment obrotowy: 780 Nm
  • Masa własna: 1350 kg
  • Stosunek mocy do masy: 1,8 kg/KM

Konstrukcja pojazdu opiera się na monokoku z włókna węglowego, daje to imponującą masę własną zaledwie 1350 kg. Dzięki zaawansowanej aerodynamiceincluding ogromne tylne skrzydło i dyfuzor, samochód generuje ponad 1360 kg docisku przy prędkości 320 km/h.

Technologia chłodzenia w Vulcanie: sekret mocy

System chłodzenia w Vulcanie to prawdziwe dzieło inżynierii. Wykorzystuje on specjalnie zaprojektowane kanały powietrzne oraz zaawansowany układ chłodzenia oleju z dodatkowym radiatorem. Te rozwiązania umożliwiają utrzymanie optymalnej temperatury pracy silnika nawet podczas intensywnej jazdy torowej w ekstremalnych warunkach.

Brytyjska bestia na torach – Vulcan AMR Pro gotowy do ataku

Aston Martin zaprezentował swoją najnowszą, ekstremalną wersję modelu Vulcan – AMR Pro, która jest jeszcze potężniejsza i bardziej zaawansowana niż jej poprzednik. Samochód został wyposażony w 7-litrowy silnik V12 generujący oszałamiającą moc 820 koni mechanicznych. Przy zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań aerodynamicznych, np. zmodyfikowany spojler przedni i tylny dyfuzor, pojazd generuje o 27% więcej docisku niż standardowy Vulcan.

Przy prędkości 321 km/h auto wytwarza imponujące 1000 kg siły dociskającej je do nawierzchni. Karoseria została wykonana w całości z włókna węglowego, co mocno wpłynęło na redukcję masy pojazdu.

Vulcan AMR Pro to limitowana seria – powstało zaledwie 24 egzemplarze, a cena każdego z nich przekraczała 2,3 miliona dolarów. Samochód jest przeznaczony wyłącznie do jazdy na torze wyścigowym i nie ma homologacji drogowej. Właściciele otrzymują kompleksowe szkolenie z prowadzenia tego potwora, zanim zasiądą za jego kierownicą.

Poprzedni artykułPagani huayra – włoski supersamochód z silnikiem v12 mercedes-amg o mocy 730 km
Następny artykułTesla Model S Plaid – Gdy 1020 KM i 2.1s do setki to dopiero początek mocy